Skip to content
JacekDesign Logo
  • Úvodní stránka
  • Portfolio
  • Projekty
  • Postřehy
  • Ostatní
  • Kontakt
  • Menu
Nové logo Jihočeského kraje

Bezobsažný Jihočeský kraj

Zveřejněno 5. 2. 20255. 2. 2025

V nedávném příspěvku Jihočeši se toho nebojí jsem chválil grafickou podobu divadelních plakátů českobudějovického divadla. Teď mám chuť do názvu svého postřehu přidat slovo „někdy“. Z nového loga Jihočeského kraje jsem totiž dost rozpačitý. Z čistě grafického pohledu se mu nedá v podstatě nic vytknout: zdařilý (nově vytvořený) font, jednoduchost, poměrně výrazná barva, snadná čitelnost. Pokud mám ovšem hodnotit obsahovou stránku, pak tomu konceptu nerozumím. Jižní Čechy jsou specifický kraj s řadou svébytných tradic, míst i symbolů. Při pohledu na nové logo kraje mám ale pocit, že se dívám na záložku v aplikaci Mapy.cz. Úplně stejně by mohlo vypadat logo pro Jihomoravský kraj – vlastně pro jakýkoli kraj v Česku, protože z loga nevystupuje nic, co by jakoukoli oblast naší země jakkoli popisovalo nebo symbolizovalo. Přemýšlím, co porotu vedlo k výběru tohoto návrhu. Čím zaujal její jihočeské zástupce? Kde se v něm našli? Co má reprezentovat? Na co chtějí do Jihočeského kraje přilákat turisty? Na univerzální špendlík na mapě?

Někdy se stává, že logo samo o sobě nijak výrazně nepůsobí, ale v rámci celkového konceptu vizuální identity pak funguje velmi dobře. Obávám se, že ani tohle v případě JČK neplatí. Mockupy sice vypadají čistě, u některých jsou použity poutavé fotografie, nicméně celkově na mě představená komunikace působí bezobsažně (snad až bezpohlavně), neutrálně, univerzálně. Netvrdím, že dosavadní logo bylo v tomto ohledu výrazně lepší, ale očekával bych, že pokud už se někdo rozhodne ke změně, bude to změna zásadně lepším směrem. Škoda. Ten kraj mám rád. Jeho nové logo ve mně ale žádné pozitivní emoce ani konotace nevyvolává.

Ukázky nové vizuální identity najdete na webu Jihočeského kraje.

Sdílejte příspěvek:

  • Click to share on Facebook (Opens in new window) Facebook
  • Click to share on X (Opens in new window) X
  • Click to share on Threads (Opens in new window) Threads
  • Click to share on Pinterest (Opens in new window) Pinterest
  • Click to share on LinkedIn (Opens in new window) LinkedIn
Zveřejněno v rubrice Postřehy se štítky komentář, logo, názor, vizuální identita.

Post navigation

← Vizuální identita pro bistro Vážka
Koncept komunikace na sociálních sítích… →

Související příspěvky

  1. Rok s Identitou

    4. 12. 2024

  2. Colours of Ostrava: původní a nová identita

    Colours of Ostrava v novém hávu – lepším?

    30. 10. 2024

  3. Jihočeši se toho nebojí

    Jihočeši se toho nebojí

    12. 9. 2024

Nejnovější příspěvky

  • První úspěch v soutěži
  • Koncept komunikace na sociálních sítích pro Lonely Planet
  • Bezobsažný Jihočeský kraj
  • Vizuální identita pro bistro Vážka
  • 3D Company v novém

Archiv

  • Květen 2025
  • Březen 2025
  • Únor 2025
  • Leden 2025
  • Prosinec 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Srpen 2024

© JacekDesign 2025