Koncept komunikace na sociálních sítích pro Lonely Planet

S mojí cestovatelskou vášní je od samého začátku spojena světoznámá značka Lonely Planet. Proto mě trochu mrzelo, že grafická prezentace jejího českého zastoupení na sociálních sítích není úplně ideální. Oslovil jsem tedy nakladatelství Svojtka & Co., které tuto značku v Česku zastupuje, a na velmi příjemném setkání v této rodinné firmě jsme se dohodli na tom, že vypracuji analýzu komunikace české verze značky Lonely Planet na Facebooku a Instagramu a zároveň navrhnu její nový grafický koncept. V analýze jsem se ovšem nezaměřil pouze na čistě grafickou stránku, navrhl jsem i určitě změny ve struktuře obsahu.

V rámci analýzy jsem za klíčový problém označil značnou roztříštěnost komunikace, která postrádala jednotný vizuální styl nebo alespoň určité stmelovací prvky. Mým hlavním záměrem při návrhu nového konceptu tedy bylo stanovit základní kameny komunikace, které ji v očích uživatele propojí, především fixní prezentaci značky (se kterou je spojena i kategorizace příspěvků: novinky, tipy, edice…) a systematické používání fontů a barev. Jako druhý krok po předložení analýzy a prvotního náčrtu nového směru následovalo rozpracování konceptu do všech možných formátů jak rozměrových, tak obsahových. Po drobných připomínkách a následném schválení jsem pro klienta připravil velkou sadu šablon, díky nimž bude možné navrženou změnu aplikovat – například v programech Canva, Photoshop nebo Affinity Photo/Designer – i bez mé další asistence.

 

Zveřejněno v rubrice Projekty se štítky , .