Colours of Ostrava: původní a nová identita

Colours of Ostrava v novém hávu – lepším?

Trendem poslední doby je zjednodušování log na úroveň výběru fontu, který se ničím nevymyká, a to především u velkých značek typu Microsoft, Spotify, eBay apod. (více příkladů zde). Ačkoli mám i já sám v oblibě jednoduchý až minimalistický design, často mě zamrzí, když se z původního loga vytratí osobitost nebo snadno rozpoznatelný rys, který značce dodává na svébytnosti.

Dneska ráno jsem zjistil, že proměnou vizuální identity prošel i ostravský hudební festival Colours of Ostrava, na který už několik let pravidelně jezdím. A rozhodně nemůžu říct, že jsem z té změny nadšený. Přestože ještě nebyl odkryt kompletní koncept, jsem spíš v rozpacích. Pokud by se jednalo o prezentaci nového festivalu, který hledá svoji tvář, byl bych podstatně shovívavější, možná bych design dokonce pochválil jako výrazný a současný. Jenomže kam se vytratila hravost, přívětivost a především osobitost původních Colours? Proč barevný podklad připomíná zaseklou videohru – mění se snad zásadnějším způsobem i dramaturgie festivalu směrem k aktuálním hudebním trendům oslovujících především mladší cílové skupiny? Obzvlášť zaměnitelné je samostatné písmeno C fungující jako krátká verze loga. Několik uživatelů sociálních sítí už upozornilo na téměř identickou podobu takového prvku u jiných značek. Použitý font je z kategorie „neurazí-nenadchne“, což se rozhodně nedalo říct o tom, který nahradil.

Uvidíme, jaké další grafické výstupy na nás pořadatelé ještě vybalí, ale obávám se, že i když si člověk nakonec skoro na všechno zvykne, po starých dobrých Coloursech se mi bude stýskat. Snad jen z pohledu grafického designu…

Zdroj vizuálů: facebookový profil Colour of Ostrava

Zveřejněno v rubrice Postřehy se štítky , , .