K práci grafického designera patří i veřejné soutěže, a tak jsem chtěl vyzkoušet, jak takové klání probíhá a jak náročné je připravit pro něj podklady. Využil jsem hned první příležitost, která mi přišla do cesty, a to veřejnou soutěž na vytvoření vizuální identity českého hostování na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026.
Téma naší účasti na veletrhu a zároveň zadání soutěže znělo „Země na pobřeží“, které odkazuje na hru Williama Shakespeara Zimní pohádka, v níž jsou Čechy prezentovány jako země s přístupem k moři. Základní myšlenka mě napadla celkem brzy, zbývalo ji tedy doladit a rozvinout do všech požadovaných grafických výstupů. Přestože jsem nakonec úspěch v soutěži neslavil, byla pro mě cennou a vítanou zkušeností, kterou si rád zopakuji.
Pokud vás zajímá, jak jsem téma uchopil, nabízím k nahlédnutí celou mou prezentaci. Anebo se můžete podívat alespoň na souhrn základních výstupů.